And the winner is….. Motopp
Het was tot het laatste moment spannend, maar de vakjury heeft beslist. Motopp is de winnaar van de Participatieprijs voor werkgevers in de Regio Zuid-Kennemerland 2024. Het Amsterdamse opleidingsbedrijf levert een opvallende en succesvolle bijdrage aan de integratie van statushouders door hen op te leiden voor werken in de ict-sector. De vakjury is onder de indruk van het uitgekiende traject dat bestaat uit een half jaar traineeship bij Motopp, anderhalf jaar gedetacheerd werken vanuit Motopp bij een partneropdrachtgever en daarna in dienst van die partneropdrachtgever.
Motopp investeert in het traineeprogramma, waarin zowel vaktechnische trainingen als ontwikkeling van ‘soft skills’ (Nederlandse werkcultuur, samenwerken, projectorganisatie, e.d.) zijn opgenomen. 95% van de statushouders die starten bij opdrachtgevers stroomt uit naar een vast contract en meer dan 200 statushouders zijn al naar werk begeleid. De kwalitatieve resultaten zijn vooral sociaal-maatschappelijk van karakter. Statushouders zijn door verschillende oorzaken niet gemakkelijk te matchen met passende vacatures op hun eigen vakgebied.
De vakjury van de werkgeversprijs moest uit de finalisten Motopp en POP Creative Agency de prijswinnaar van dit jaar kiezen. De jury was ook zeer onder de indruk van de inspanningen en prestaties van POP. Uiteindelijke heeft de jury de impact van het inclusief werkgeven door de werkgever op zowel haar individuele medewerkers als sociaal-maatschappelijk in Nederland en op de arbeidsmarkt de doorslag laten geven. Het juryberaad heeft geleid tot de definitieve, unanieme keuze voor Motopp.
Deze werkgeversprijs is dit jaar voor de zesde keer uitgereikt op initiatief van Spaarne Werkt en het regionale WSP. Eerdere winnaars waren: Vos Supermarkten, MEO Haarlem, Secrid, Fenicks en Inholland Haarlem. Meer informatie over de wedstrijd en het evenement op www.participatieprijswerkgevers.nl.
Foto’s: Adam van Noort